Case: Verdens råeste motorsag

IMG_9270

Hvordan få oppmerksomhet rundt noe så sært som en spesiell motorsag? Ribalta inviterte til “prøvekjøring”.

Andreas Stihl AS og Ribalta har jobbet sammen siden 2014. I september 2014 fikk den norske importøren låne verdens råeste motorsag; en konseptsag til 200 000 kroner som det kun finnes tre av i hele verden. Men hvordan få oppmerksomhet rundt noe så sært som en spesiell motorsag i norske medier?

Løsning:
Vi bestemte oss for å arrangere et pressetreff i Oslo, hvor inviterte journalister skulle få prøve supermotorsagen selv. For å slippe å være avhengig at pent vær inviterte vi utvalgte journalister til innendørshallen Harald Huysman Karting på Alnabru, hvor vi rigget et eget område med tømmerstokker, motorsag og verneutstyr.

På plass var roeren Olaf Tufte, som også er bonde, ivrig motorsagbruker og sponset av Stihl.

Resultat:
Oppmøtet av journalister var meget bra. VG skrev en helside i papiravisen og hadde også en stor sak på nett om Olaf Tufte – med et stort bilde av Tufte med motorsagen. Videre ble sagen omtalte i en rekke bransjemedier, samt i en helside i magasinet Vi Menn.