Film: Lansering av Shell V-Power Nitro+

Shell_event_1_1000px

Våren 2012 lanserte Shell sitt premium drivstoff V-Power Nitro+. Ribalta inviterte til en storslått produktlansering med Skandinavias største idrettsutøver.

Ribalta har jobbet tett med Shell siden januar 2012, og vår første store jobb for selskapet var lanseringen av et nytt premium-drivstoff, Shell V-Power Nitro+ i april 2012. Norske kunder ville være de første i verden som kunne ta i bruk den nye dieselen, som takket være høyteknologiske additiver både renser motoren og gjør den mer effektiv.

Se en casefilm fra eventet her:

Utfordring:
Hvordan skulle Shell presentere sitt nye og dyrere drivstoff for å overbevise skeptiske norske forbrukere til å bruke enda mer penger på diesel?

Løsning:
Vi i Ribalta foreslo et presseevent som skulle fokusere på to aspekter; fakta og moro! Vi inviterte alle relevante medier til racerbanen Rudskogen sør for Oslo. Her arrangerte vi en presentasjon hvor Shells egne forskere personlig presenterte produktet, fortalte om hvordan de forsker på drivstoff og om fordelene med additivene de tilsetter drivstoffet.

Shell_event_4_1000pxVi hadde også invitert en av Skandinavias største idrettsstjerner, ni ganger Le Mans-vinner Tom Kristensen fra Danmark, som tidligere er kåret til årets skandinav av SAS. Kristensen fortalte om sine egne erfaringer med Shell diesel i verdens tøffeste billøp, og alle journalistene fikk sitte på med dansken i den raskeste diesel-racerbilen i Norge.

Shell_event_36_1000pxTil slutt fikk journalistene selv prøve det nye drivstoffet i noen av de beste premium-bilene på markedet.

Shell_event_29_1000pxResultat:
Oppmøtet fra media var massivt. Journalister fra 19 forskjellige medier gjorde dette til det største presseeventet for Shell i Skandinavia noensinne. I dagene som fulgte kunne nordmenn lære mer om det nye drivstoffet gjennom en rekke artikler i noen av Norges største aviser, magasiner, nettaviser, TV-kanaler og på sosiale medier. Totalt stod det mer enn 50 artikler om V-Power Nitro+ i norske medier, og disse hadde et lesertall på mer enn 5 millioner og en annonseverdi på tre millioner kroner.

Bileierne fikk tydeligvis med seg budskapet; lanseringen av Shell V-Power Nitro+ i Norge fikk en pangstart med et salg langt over budsjett. I dag fyller flere og flere bileiere sine biler med premium diesel fra Shell.

Shell_event_43_1000px