Denne våren har vært preget av magasinproduksjon hos Ribalta PR AS.
Ribalta er et fullservice PR-byrå som gjør alt fra å sende pressemeldinger til å holde medietreningskurs. Men vi driver også med kundemagasiner, og denne våren har vi produsert fire kundemagasiner for våre kunder.
– Vi har totalansvaret for kundemagasinene, og sørger for redaksjonelt innhold, layout og all organisering i forbindelse med trykk og layout. I vår har vi jobbet med kundemagasiner for Cramo, Univar, Shell og Hyundai, forteller Atle Gulbrandsen i Ribalta.
Frederik Finnes, Atle Gulbrandsen og Stein Rømmerud hos Ribalta er alle tidligere journalister, og tar med seg den erfaringen i jobbingen med kundemagasinene.
– Vår filosofi er at det lønner seg å lage lesverdige redaksjonelle produkter, fremfor rene reklamekataloger. Mye av objektiviteten vi brukte da vi var journalister har vi tatt med oss over til kundemagasinene for å lage troverdige produkter.
I tillegg til de fire kundemagasinene har våren blant annet gått med til å lage video for Continental, promotere båtmesse for Norboat, og gjøre en rekke forskjellige oppgaver for kunder som Shell, Strømmen Storsenter og Wee Gruppen.