Høsten 2012 ble Strømmen Storsenter utvidet, og ble Norges største kjøpesenter i antall butikker. Slik jobbet Ribalta for å få mest mulig oppmerksomhet rundt åpningen.
Løsning:
Vi begynte planleggingen av PR-arbeidet rundt åpningen flere måneder i forveien. Vi jobbet ut fra en detaljert kommunikasjonsplan med flere PR-utspill frem mot selve åpningen. Der fokuserte vi på storsenterets styrker som sport, interiør og mote. Vi hadde også små lekkasjer om hvilke nye butikker som skulle åpne, og vi lot utvalgte medier få en sniktitt på senteret før det var helt ferdig. Til selve åpningen med Olav Thon i spissen inviterte vi en rekke medier.
Resultat:
Åpningen av nye Strømmen Storsenter ble en braksuksess med 64 000 kunder på åpningsdagen, og mer enn 600 000 kunder i løpet av den første måneden.
I løpet av de tre månedene rundt åpningen stod det 343 artikler om utvidelsen i norske medier. Artiklene hadde et lesertall på mer enn 20 millioner og en annonseverdi på over 46 millioner kroner, altså hva det ville ha kostet å annonsere på den plassen hvor Strømmen Storsenter fikk redaksjonell dekning.