Torsdag i forrige uke åpnet Strømmen Storsenter sin nye del, og ble dermed Norges største kjøpesenter i antall butikker. Ribalta PR AS har jobbet tett med Strømmen Storsenter og Olav Thon Gruppen for å skape blest rundt nyåpningen.
Åpningen av Norges største kjøpesenter på Strømmen ble en fantastisk suksess. Hele 64 000 mennesker var innom kjøpesenteret den første dagen, og det var en rekke store medieoppslag i dagene før og etter åpningen.
– Vi begynte planleggingen av PR-arbeidet i forbindelse med nyåpningen allerede i mai. I disse fem månedene har vi jobbet strategisk og operativt for å skape mye og riktig blest rundt senteret. Målsettingen var å få frem at Strømmen Storsenter nå blir størst i Norge i antall butikker, og at de vil ha det beste utvalget innen sport, mote og interiør, sier prosjektansvarlig Atle Gulbrandsen fra Ribalta PR AS.
Ikke bare kom det mange kunder til åpningen, men også mediene stod i kø. Det var lange innslag både på NRK og TV2 Nyhetene, og vikige medier som Romerikes Blad, Kapital, Dagens Næringsliv, Finansavisen, Aftenposten Aften, TV8 Romerike, Dagsavisen, Nationen, P4, Radio Norge – og en rekke bransjemedier, dekket alle åpningen.